Saturday, 20 October 2012

LATIHAN INDUSTRI SELAMA 10 MINGGU DI KLUANG

SALAM..juz nk tulis satu kenangan yg mungkin suatu hari bila umur da bertambah kehidupan da berbeza kenangan ini tetap ada...

masa praktikal ni kat pembinaan sekolah menengah seri perdana kat jalan niyor kluang..
sha duduk kat bilik sewa kat bandarkan ...rm 100 sebulan..deposit rm 60..so dalam 2bln tu kos hanyalah rm260..kira murah la kn..yg mahalnye sbb sha g kje naik teksi..kos teksi pergi balik rm14..bayangkan tuk 6hr kje n tuk 2bln..tp ade jgk kadang2 bos sha yg anta sha balik..tq en.tapa...

kat site ni yg menariknya sha sorg je pompuan so sha menjadi topik yg menarik la...bangla2 n pakistan semue kat situ mula2 pelik sha ade kat situ..sha kat sane pun berlakon mcm bos je..tp lame2 sha kat sane dorang da blh nk cakap ngn sha n sha pun xsangka yg sha blh berkomunikasi dgn dorang..sesuatu yg sha xpernah buat n takut nk buat akhirnya sha buat n then ianya bknlah sesuatu yg teruk pun..im happy..but kte masih kne berhati2 kan...



habis je praktikal ni sesuatu perubahan yg besar jugalah tlh berlaku dlm hidup ni..sha bnyk mulot..bkn main ramah lagi..tegur2 org..sampai kn kawan2 sha naik pelik ngn sha..b4 ni klu org yg xkenal sha berat sgt mulot nk bercakap..sha rasa tu yg sesuatu yg positif..hehehehe...kn..kn..kn..sememangnye li ni ubah skit perabgai sha..jd lbh ramah n sempoi..

kat site pun sha tegur2 org yg buat keje..sha kacau bangla2 wat keje..klu dorg kusyuk je buat keje..sha dtg kat dorg then jerit...bangla tu pun terdiam la ingt dorg de buat salah...tu la kje yg sha buat klu bosan g kacau org buat kje..hahahahahaha...

sha rendahkn hati tegur pekerja2..n that pe yg kte sepatutnye buat...ble kte de satu tahap lbh dr dorg kte rasa kte xsetaraf dgn dorg..sha xnk pekerja kat sane anggap sha camtu..takut dorg fikir mentang2 la budak u xsesuai la kn bergaul dgn dorg...then alhamdulillah latihan kat sane berjalan lancar...sha rasa seronok sgt rasa n memcuba sesuatu yg baru...sampaikn sha pergi jgk kje wlupun tempoh latihan da habis...dorang kat sane pun seronok jew..de peneman buat kje..pastu g minum same...mmg seronok la...sgt2 ske...

PENGALAMAN YANG MENARIK N INDAH... <3 <3 <3


No comments:

Post a Comment